KİŞİSEL BİLGİLER
Adı Soyadı : Muhammet YILMAZ
E-posta : muhammetinpostasi@gmail.com
Telefon : 5423960855
ORCID ID : https://orcid.org/0000-0002-7285-7121
TÜBİTAK ID : TBTK-0055-5442
Google Scholar Profili : Muhammet YILMAZ - Google Akademik
Mesleği : Öğretmen
Kariyer Basamağı : Uzman Öğretmen
Görevi : Müdür Yardımcısı/Okul Müdürü Vekili
EĞİTİM DURUMU
Doktora : 2022 ~ Halen, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi
Yüksek Lisans (Tezli) : 2018 ~ 2020, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi
Yüksek Lisans (Tezsiz) : 2014 ~ 2017, Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Eğitimi
Lisans : 2001 ~ 2005, Süleyman Demirel Ü, Burdur Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği
İŞ DENEYİMİ (Görev Yaptığı Okullar)
Ø 2022 ~ Halen, Müdür yardımcısı, Amasya Suluova Şeker İlkokulu
Ø 2021 ~ 2022, Sınıf Öğretmeni, Amasya Merkez Ezine Pazar Atatürk İlkokulu
Ø 2016 ~ 2021, Müdür yardımcısı, Tokat Erbaa Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu
Ø 2011 ~ 2016, Sınıf Öğretmeni, Tokat Erbaa Alacabal İlkokulu
Ø 2008 ~ 2011, Sınıf öğretmeni, Tokat Erbaa Keçeci İlkokulu
Ø 2006 ~ 2008, Sınıf öğretmeni, Tokat Erbaa Gökal Güldere İlköğretim Okulu
Ø 2007 ~ 2008, Asker Öğretmen, Gümüşhane Sarıçiçek İlköğretim Okulu
Ø 2005 ~ 2006, Kısmi Zamanlı Geçici Öğretici, Tokat Erbaa Ustamehmet Köyyeri İlköğretim Okulu
ÜYELİKLER
Ø 2022 ~ Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği (FEAD)
Ø 2020 ~ TÜBİTAK (ARBİS)
BİLİMSEL FAALİYETLER
a) Makaleler
Yüksel, R., Yılmaz, M. & Kurt, M. (2024). İlkokul fen bilimleri 2013 ve 2018 öğretim programı kazanımlarının öğrenme ve yenilenme becerileri açısından incelenmesi, Temel Eğitim Dergisi, (21), 28-41.
Yılmaz, M., Korkmaz, Ö. & Kurt, M. (2023). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı dramaya dönük metaforik algıları. Turkish Studies - Education, 18(2), 767-788. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.68685
Yılmaz, M., Korkmaz, Ö. & Kurt, M. (2023). Yaratıcı drama yöntemi bileşenlerine yönelik sınıf öğretmeni görüşleri. The Journal of Buca Faculty of Education, 56, 729-757.Doi:10.53444/deubefd.1252378
Yılmaz, M., Yüksel, R., Kurt, M., & Toy, M. (2023). İlkokul düzeyinde yaratıcı drama uygulamalarının akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması. International Journal of Education and New Approaches, 6(1), 78-95. Doi: 10.52974/jena.1258938
Dilek, E. & Yılmaz, M. (2023). Köy kadınlarının aile içi karar alma rolleriyle ilgili görüşleri. International Social Sciences Studies Journal, 9(110), 6379-6386. Doi: 10.29228/sssj.68906
Akgül, P. & Yılmaz, M. (2021). Türkiye’de 2005-2020 yılları arasında taşımalı eğitim uygulamasına yönelik yapılmış ve ulusal tez merkezinde erişime açık olan lisansüstü tezlerin içerik analizi. International Social Sciences Studies Journal, 7(85), 3061-3074. Doi: 10.26449/sssj.3305
Yılmaz, M. & Bayar, A. (2019). Özel eğitim sınıflarında görev yapan alan dışı öğretmenlerin yaşadığı zorluklar ve çözüm önerilerinin incelenmesi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(98), 355-374. Doi: 10.29228/ASOS.36798
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2019). Türkiye’de beden eğitimi ve oyun dersi kapsamında yapılan çalışmaların analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(10), 46-61. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/50855/663234
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin görüşleri: Amasya ili örneği. Sosyal Bilimler Dergisi, 5(31), 633-642. Doi: 10.16990/SOBIDER.4559
Yılmaz, M. & Aslan, Ö. (2013). Öğretmen motivasyonunun artırılmasında “ÖNKAS” ödül sistemi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 286-306. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21642/232649
b) Kitap Bölümleri
Yılmaz, M. (2021). Senden öğretmen olmaz. M. Yılmaz (Ed.). Öğreten öğretmen anıları içinde (s. 7-16). Ankara: Eğiten Kitap.
Yılmaz, M. (2021). Biz başkasını bekliyorduk. M. Yılmaz (Ed.). Öğreten öğretmen anıları içinde (s. 117-132). Ankara: Eğiten Kitap.
Yılmaz, M. (2021). Bu sınıf hiç iyiye gitmiyor. M. Yılmaz (Ed.). Öğreten öğretmen anıları içinde (s. 163-174). Ankara: Eğiten Kitap
Yılmaz, M. & Haşıloğlu, M. A. (2020). Türkiye’de eğitime etki eden coğrafi, sosyal ve ekonomik faktörler (Kırsal ve dağınık yerleşim birimlerindeki çocukların eğitim gereksinimlerini karşılama yolları). M. Kurt (Ed.). İlkokulda alternatif eğitim uygulamaları içinde (s. 2-27). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Karbeyaz, A., Yılmaz, M. & Kurt, M. (2020). 7. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin belirlenmesi (Sivas-Yıldızeli ilçesi örneği). A. Gül (Ed.). Eğitim bilimleri akademik araştırmalar içinde (s. 3-22). Ankara: İksad Yayınevi.
Karbeyaz, A., Yılmaz, M. & Kurt, M. (2020). Sınıf öğretmenlerinin ara tatilin öğretime etkisi ile ilgili görüşleri. F. Akça (Ed.). Eğitimin üç temel öğesi: öğrenme, öğrenci ve öğretmen içinde (s. 173-191). Ankara: İksad Yayınevi.
Yılmaz, M. (2019). Proje nasıl hazırlanır, proje süreci nasıl yönetilir?. M. Yılmaz (Ed.). Öğretmenlerin gözünden eğitim notları içinde (s. 9-27). İstanbul: Cinius Yayınları.
Yılmaz, M. (2019). Yapılandırılmış Ajanda Tekniği. M. Yılmaz (Ed.). Öğretmenlerin gözünden eğitim notları içinde (s. 70-81). İstanbul: Cinius Yayınları.
Yılmaz, M. (2018). Bayrak direği. Z. Oğuzcan ve S. Tütak (Yay. Haz.). Beni anılarla yaşat öğretmenim içinde (s. 273-276). Ankara: Mana Kitap.
c) Editörlük Yaptığı veya Yayına Hazırladığı Kitaplar
Yılmaz, M. (Ed.). (2021). Topraktan sözler. Konya: Panu Kitap.
Yılmaz, M. (Ed.). (2021). Öğreten öğretmen anıları. Ankara: Eğiten Kitap.
Yılmaz, M. (Ed.). (2019). Öğretmenlerin gözünden eğitim notları. İstanbul: Cinius Yayınları.
Yılmaz, M. & Gürpınar, Y. (Yay. Haz.). (2011). Keçeci İlköğretim Okulu Öğrencilerinden Çocukça Şiirler. Ankara: Murat Kitabevi.
d) Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2023). Bir eğitsel oyun geliştirme süreci: Kimi tarif ediyor?. 7th International Education and Innovative Sciences Congress proceedings book, 189-198.
Yüksel, R., Yılmaz, M. & Yeşilyurt, M. (2023). Yaratıcı dramanın başarıya etkisi üzerine içerik analizi. 13th international istanbul scientific research congress on humanities and social sciences proceedings book, 194-209.
Yüksel, R., Yılmaz, M. & Yeşilyurt, M. (2022). Eğitsel oyunun başarıya etkisinin meta analizi. TASHKENT 2st-International Congress on Modern Sciences Proceedings Book, 942-947. IKSAD Publications.
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2022). Yaratıcı dramanın derslerde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri. IV. International Ankara Multidisciplinary Studies Congress Full Texts Book, 741-751. IKSAD Publications.
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2022). Birinci sınıf matematik ders kitabının derslerde kullanımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri. IV. International Ankara Multidisciplinary Studies Congress Full Texts Book, 831-839. IKSAD Publications.
Yılmaz, M., Nurlu, H. & Kurt, M. (2021). Eğitim fakültesi dergilerinde yayımlanan sınıf eğitimi makalelerinin yöntem eğilimi. 9. Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi Tam Metin Sözel Sunumlar, 312-321.Güven Plus Grup Danışmanlık A. Ş. Yayınları. İstanbul
Nurlu, H., Yılmaz, M., & Kurt, M. (2021). Evde eğitim gören altıncı sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik algılarının incelenmesi. 9. Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi Tam Metin Sözel Sunumlar, 322-330.Güven Plus Grup Danışmanlık A. Ş. Yayınları. İstanbul.
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2019). Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması dersinde uygulama okullarında karşılaştıkları problemler ve çözüm önerileri. İnternational Learning Teaching and Educational Research Congress Book of Full Text, 514-521. Amasya.
Yılmaz, M., Dönmez Demir, D. & Kurt, M. (2019). Özel eğitim velilerinin eğitim sürecine katkıları İnternational Learning Teaching and Educational Research Congress Book of Full Text, 522-530. Amasya.
Yılmaz, M., Bayar, A. & Kurt, M. (2019). Çocuğun eğitimine ailenin etkin katılımına yönelik ilkokul yöneticilerinin görüşleri. V. Human and Civilization Congress From Past To Future Full Text Book, 1321-1328.
Yılmaz, M., Bayar, A. & Kurt, M. (2019). Çocuğun eğitimine ailenin etkin katılımına yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri. V. Human and Civilization Congress From Past To Future Full Text Book, 1329-1336.
Yılmaz, M. & Kurt, M. (2017). Okul müdürlerinin tutum ve davranışlarının öğretmenlerin çalışma motivasyonlarına etkisi (Tokat ili örneği). 1. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu Bildiri Kitabı, 791-801. Ankara.
e) Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Özet Metin Olarak Yayınlanan Bildiriler
Ermiş Yılmaz, H. & Yılmaz, M. (2023, 25 Nisan). İngilizce Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Uygulamalarına Yönelik Görüşleri (Amasya İli Örneği). Bütünleştirici Eğitimde İyi Örnekler Sempozyumu. Amasya.
Ejderoğlu, Y. & Yılmaz, M. (2021). Adalet Değerinin İlkokulda Öğretimine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi. Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu. Edirne.
Danışman, S., Bostancıoğlu, E., Dalkıran, G. & Yılmaz, M. (2021). Özel Çocuk Özel Aile Projesi Uygulama Örneği. Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu. Edirne.
Karataş, T., Murat, D., Karaoğlu Küçük, H., Yılmaz, M. & Durmuş, R. (2018). “Students on the Move” the Project for the Solution of the Educational Problems of Seasonal Migrants’ Children. 27. International Conference on Educational Sciences Abstract Book,3146-3149. Antalya
Aslan, B., Demir, F., Yılmaz, M., Aslan, Ö. & Adıgüzel, Ö. (2017). Enjoyable Schools With Games-Project Practice Example. 26. International Conference on Educational Sciences Abstract Book, 2607-2610. Antalya.
Yılmaz, M., Demir, F. & Aslan, Ö. (2014). İşbirliğine Dayalı Okul Yönetimi: Alacabal İlkokulu Örneği. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi proceedings, 1114-1119. Edirne.
Demir, F., Aslan, Ö. & Yılmaz M. (2014). Toplam Kalite Yönetimi: Köşe Bucak Matematik Projesi Uygulama Örneği. 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi proceedings, 1126-1133. Edirne.
Aslan, Ö., Yılmaz, M. & Delice, M. (2014). Köşe bucak matematik. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2014 Konferans Kitapçığı, 47. Erişim adresi: IOK2014-kitapcik.pdf (egitimdeiyiornekler.org)
f) Bilimsel Toplantılar
Ø 2023 ~ 7th International Education and Innovative Sciences Congress, Sözlü bildiri (1 adet), Çevrimiçi.
Ø 2023 ~ 13th International İstanbul Scientific Research Congresses on Humanities and Scial Sciences, Sözlü bildiri (1 adet), Çevrimiçi.
Ø 2023 ~ Bütünleştirici Eğitimde İyi Örnekler Sempozyumu, Sözlü bildiri (1 adet), Çevrimiçi.
Ø 2022 ~ TASHKENT 2st-International Congress on Modern Sciences, Sözlü bildiri (1 adet), Çevrimiçi.
Ø 2022 ~ IV. International Ankara Multidisciplinary Studies Congress, Sözlü bildiri (2 adet), Çevrimiçi.
Ø 2021 ~ Ulusal Eğitimde Dönüşüm Forumu, Sözlü Bildiri (2 Adet), Çevrimiçi.
Ø 2021 ~ 9. Uluslararası Sosyal Beşerî ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Sözlü bildiri (2 adet), Çevrimiçi.
Ø 2020 ~ 5. İKSAD Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Sözlü bildiri (2 adet), Tokat.
Ø 2019 ~ V. INES Human and Civilization Congress From Past to Future, Sözlü bildiri (2 adet), Antalya.
Ø 2019 ~ II. Uluslararası Öğrenme, Öğretim ve Eğitim. Araştırmaları Kongresi, Sözlü bildiri (2 adet), Amasya.
Ø 2017 ~ 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Sözlü bildiri (1 adet), Antalya.
Ø 2017 ~ 1. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER), Sözlü bildiri (1 adet), Antalya.
Ø 2014 ~ Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, Poster sunum (1 adet), İstanbul.
Ø 2014 ~ 9. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Sözlü bildiri (2 adet), Edirne.
Ø 2012 ~ I. Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, Sözlü bildiri (2 adet), Uşak.
PROJE ÇALIŞMALARI
Ø Aralık 2019 ~ Tokat Erbaa Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu, Özel Çocuk Özel Aile projesi (Amasya–Sivas–Tokat illeri arası düzenlenen Eğitimde İyi Örnekler Buluşması 2020’de kendi kategorisinde birinci oldu.).
Ø Aralık 2018 ~ Tokat Erbaa Necip Fazıl Kısakürek Ortaokulu, Tek Öğrenci İki Okul projesi.
Ø Aralık 2017 ~ Tokat Erbaa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Okul Oyunla Güzel projesi (MEB Yenilikçilik Ödüllerinde Türkiye derecesi yaparak Bakanlık ödülü aldı.).
Ø Aralık 2017 ~ Tokat Erbaa Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu, Seksen Bir İliz Hepimiz Biriz projesi, e-Twinning projesi, Tokat ili katılımcı okul.
Ø Aralık 2013 ~ Tokat Erbaa Alacabal İlkokulu, Köşe Bucak Matematik projesi (MEB Yenilikçilik Ödüllerinde Türkiye derecesi yaparak Bakanlık ödülü aldı.).
YETİŞKİN EĞİTİMİ YAPTIĞI ALANLAR
Ø Proje Hazırlama Yöntem ve Uygulamaları Kursu. Hedef Kitle: Okul yöneticileri ve öğretmenler.
Ø Yetişkinlere Okuma Yazma Kursu. Hedef kitle: Okuma yazma bilmeyen 17 yaş ve üzeri yetişkinler.
Ø Okul Aile İş Birliği Geliştirme Programı Eğitimi. Hedef Kitle: Okul yöneticileri ve öğretmenler.
Ø Aile Okulu Eğitimi: 18 yaş ve üzeri yetişkinler.
Ø Oyun ve Fiziki Etkinlikler Kursu. Hedef Kitle: Okul yöneticileri ve öğretmenler.
Adres:
Şeker Mahallesi Atatürk Bulvarı No189 05500 SuluovaAMASYA
Telefon